۸ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۵۲

فرماندار پیشوا:

شهرک‌های اقماری پیشوا به شهرداری واگذار شد

شهرک‌های اقماری پیشوا به شهرداری واگذار شد

پیشوا- فرماندار پیشوا از واگذاری شهرک‌های اقماری این شهرستان به شهرداری خبر داد و در خصوص بیمارستان پیشوا نیز گفت: در بودجه سال جاری ۸۸ میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده است.

ابراهیم تاجیک نوری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در دهه ۷۰ از سوی سازمان ملی مسکن پیشوا به عنوان هدف احداث واحدهای مسکونی انتخاب شد و در این خصوص مسکن اجتماعی در دولت اصلاحات، مسکن مهر و نهضت ملی مسکن در قالب شهرک‌هایی در پیشوا احداث شده است.

وی گفت: ولی متأسفانه در مورد امکانات زیر ساختی و رفاهی این شهرک‌ها تدبیری نشده است.

فرماندار پیشوا افزود: نزدیک به هفت هزار واحد در مجتمع های مسکونی دولتی پیشوا ساخته شده است، اما تعهدات اداره راه و شهرسازی به شهرداری پیشوا انجام نشده بود و چون توان مالی شهرداری پیشوا محدود بود خدماتی محوطه سازی، آسفالت معابر، روشنایی معابر، ایجاد سرانه‌های ورزشی و فضای سبز مغفول ماند.

تاجیک نوری به کارهای انجام شده در مورد شهرک‌های دولتی در دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهار داشت: ما از زمانی که در فرمانداری پیشوا مستقر شدیم در پی حل مشکلات ۳۰ ساله این شهرک‌ها برآمدیم و در این خصوص ۳۰ جلسه با نهادها و ادارات کل مربوط برگزار شد و با پیگیری‌های صورت گرفته خصوصاً از سوی خود مردم قدر السهم شهرداری پیشوا از این مجتمع‌های مسکونی امضا شد و به طور رسمی مجتمع های ۱۳ گانه پیشوا از بابت سرانه‌ها به شهرداری واگذار شد تا شهرداری بتواند در جهت کسب رضایت مردمی گام بردارد.

فرماندار پیشوا ادامه داد: برآورد ما از این واگذاری این است که بیش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان قیمت املاک واگذار شده به شهرداری است، که پشتوانه مالی خوبی برای این مجموعه است.

وی در خصوص ساخت بیمارستان پیشوا اظهار داشت: کارگاه ساخت بیمارستان پیشوا فعال است و در بودجه سال جاری ۸۸ میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده است که طبق زمان بندی هزینه کرد آن در حال انجام است.

تاجیک نوری افزود: نهضت آسفالت معابر و روستاها با جدیت در حال پیگیری و انجام است و تقریباً تمامی معابر روستایی ما که حدود بیست سال مشکل داشتند در حال بازسازی است که در هفته دولت رونمایی خواهد شد.

وی گفت: بلوار ورامین به پیشوا نیز روشنایی آن ۷۰ درصد پیشرفت داشته است که در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6179219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha